Gratis leverans för alla köp över 2000 kr!

Undvik fraktkostnader (och miljöpåverkan) genom att hämta i vår butik i STOCKHOLM!

Användarvillkor

Du accepterar automatiskt våra försäljningsvillkor när du handlar på REVOLV.se. Vi rekommenderar därför att du läser dem noggrant. Kom också ihåg att du handlar vintage dvs. redan älskade plagg som har burits av någon annan tidigare. Därför kan du inte förvänta dig att de ska vara liksom nya. Vi hoppas att du kommer att njuta av dina nya vintage plagg!

Tack för att du handlar hos oss på Revolv – så fungerar det

REVOLV.se är en vintage webbshop med utvalda vintagekläder, accessoarer och skor. Allt har noggrant valts ut och genomgått en kvalitetskontroll. Men – eftersom det är vintage – kan du inte förvänta dig att ditt köp är i samma skick som ett helt nytt skulle vara. Vi rekommenderar därför att du har detta i åtanke, när du handlar på www.revolv.se och när du besöker vårt showroom. Om en artikel har synliga brister (men en brist som vi inte anser vara skadlig för kvaliteten) kommer vi alltid att skriva det i produktbeskrivningen. Vi förser också alla varor med beskrivningar, av material (när vi är säkra på det), mått (tänk på att vi skriver de mått som vi tycker är väsentliga för den givna stilen) och storlek. Observera att storleken som skrivs i artikelbeskrivningen kan vara annorlunda än den som finns listad på nacketiketten, eftersom storleken varierar från land till land och även från decennium till decennium. Webbshopen uppdateras regelbundet och de listade artiklarna matchas ofta in i den givna säsongen. Vårt mål är att göra vintage shopping till ett naturligt och enkelt sätt att konsumera och vi vill bidra till en mer hållbar livsstil. Tack för att du gör skillnad!

Hämtningsprocedur

Vill du själv hämta ditt köp är vår adress: REVOLV – Upplandsgatan 25 – 113 60 Stockholm. Vänligen kontakta oss minst några dagar i förväg på info@revolv.se för att schemalägga din hämtning. Kom då ihåg att ange vad du har köpt och ditt namn så att vi kan ha din artikel redo för dig när du kommer.

Shopping / BYTE i showroom

Observera att köp som görs direkt i showroomet och på www.revolv.se ej är återbetalningsbara. Det innebär att du inte i första hand får tillbaka dina pengar men att du kan byta dina varor mot en kupong som du kan använda i vårt showroom eller för att köpa en vara du hittar i vår webbshop genom att kontakta oss innan. Observera att du måste boka tid genom att skriva till info@revolv.se innan du besöker vårt showroom.

Artikeltillgänglighet

Eftersom vi endast säljer vintage artiklar har vi oftast inte mer än en av varje modell i lager. Men – om en vara är slutsåld är du välkommen att skriva till oss med en förfrågan om en vara som liknar den som är slutsåld så meddelar dig gärna om vi får tillbaka något liknande i lager igen.

Tull och Skatt / Moms

Om din beställning görs från ett EU-land måste du betala den svenska skatten / momsen men ingen tullavgift. Detta enligt tullpolicyn för försäljning inom EU. Om din beställning däremot görs utanför EU kan du behöva betala ytterligare skatt och avgifter i destinationslandet. REVOLV.se ansvarar inte för dessa eller för eventuella avgifter som tas ut av tullen. Transportören kommer att kontakta dig vid eventuella extra avgifter eller förtullningskrav. Detta kan försena leveransen. Observera att det är ditt ansvar att betala för dessa extra avgifter.